ابتکار ترابر > حمل بار و اثاثیه به خارج از کشور > راهنمای ارسال و انتقال لوازم منزل به خارج از کشور (مشاوره با ما رایگان است)

راهنمای ارسال و انتقال لوازم منزل به خارج از کشور (مشاوره با ما رایگان است)

این مطلب راهنمای 0 تا 100 ارسال لوازم منزل به خارج از کشور است. انتقال لوازم و اثباب منزل عموما به کشورهایی صورت میپذیرد که ایرانیان بیشتری به آن مهاجرت میکنند. برای مثال کشورهای کانادا، آمریکا، ترکیه و … در سالهای اخیر مقصد بسیاری از هموطنان برای ارسال لوازم است.

تلاش میکنیم تا اطلاعات دقیقی در خصوص اسباب کشی به خارج از کشور را با شما در میان بگذاریم.

مشاوره تلفنی رایگان ارسال اثاثیه منزل از طریق شماره های تماس  02188552301 و02145513 یا موبایل  ۱۶۲۷ ۳۴۳ ۰۹۱۲ امکان پذیر است.

با شماره تماس  ۱۶۲۷ ۳۴۳ ۰۹۱۲ و 09216092986 بر روی واتساپ هم آنلاین هستیم. (برای تماس کافیست روی شماره ها کلیک کنید)

ما شرکت ابتکار ترابر هستیم و با داشتن “مجوز رسمی حمل و نقل بین المللی” در طی 20 سال گذشته به صدها نفر در ارسال اثاث منزل به خارج از ایران کمک کرده ایم.

 

لینک راهنمای کشورهای رایج در حمل اثاثیه

در این مطلب به طور کلی به نکات مربوط به تمام کشورها اشاره کرده ایم. همچنین لینک های زیر مربوط به راهنمای کامل سه کشور آلمان، ترکیه و کانادا هستند:

حمل اثاثیه منزل به ترکیهبردن وسایل منزل به کاناداارسال وسایل منزل به آلمان

 

ارسال لوازم منزل به خارج از کشور از چه روش هایی صورت میگیرد؟

ارسال لوازم منزل به خارج از کشور چه از طریق دریایی ، زمینی و هوایی نیازمند آگاهی نسبت به مراحل مخلتف ارسال این بارها میباشد. برای همین منظور و به قصد شفاف تر شدن مساله در خصوص ارسال لوازم منزل به خارج از کشور به سه موضوع حمل زمینی، حمل هوایی و حمل دریایی اشاره میکنیم:

دریایی:

  حمل اثاثیه از تمام بندرهای جنوب کشور مانند بندر عباس، بندر بوشهر، بندر خرمشهر، بندر امام خمینی، بندر چابهار و غیره صورت میپذیرد. با این شرایط با توجه به وجود امکانات و دسترسی های بیشتر در زمینه سرویس کانتینر و عملیات تخلیه آنها و بارگیری در بندر عباس و بندر بوشهر، بیشتر محموله های کانتینری از این دو بندر حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور صورت میپذیرد. ترجیح و صلاح در این است که برای ارسال لوازم خانه به خارج از کشور از هریک از این بندرگاه ها برعهده شرکت های حمل و بر اساس تجربه و نوع بار تصمیم بگیرند.
زمینی:

حمل و نقل زمینی اثاثیه به کشورهای اروپایی از شمال غربی کشور مانند بازرگان صورت می گیرد. حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور به صورت زمینی اغلب در ایران با دو نوع کانتینر با سایزهای 20 فوت و 40 فوت صورت می گیرد که حجم کانتینرهای 20 فوت حدود 30 متر مکعب و حجم کانتینرهای 40 فوت حدود 60 متر مکعب میباشد.

 

هوایی:

حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور به صورت هوایی اغلب برای بارها و اثاثیه سبک با حجم کمتر توصیه میشود. در کل خصوصیت ارسال به صورت هوایی در زمان کوتاه تر ارسال بسته ها و اما قیمت بالاتر آن به نسبت دو نوع زمینی و دریایی باربری است. لذا برای این منظور بهتر است برای حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور در صورت حجم بالای وسایل و همچنین در صورت خاص و یا گران قیمت بودن آنها برای مشاوره رایگان و همچنین ارسال بدون هزینه کارشناس به محل سکونت شما، با ابتکار ترابر  تماس بگیرید.

 

10 مراحله اصلی ارسال اثاثیه به خارج از ایران را بهتر بشناسید

در ادامه به مراحل ارسال لوازم منزل به طور دقیق اشاره میکنیم.

 

یک: بازدید، کارشناسی و مشاوره رایگان پیش از حمل اثاثیه به خارج از کشور

در اولین قدم اثاثیه شما از قبیل مبلمان و یا هر وسیله دیگری مورد بازدید کارشناسی دقیق قرار گرفته است و در مورد چگونگی بسته بندی آن ها به شما مشاوره رایگان داده خواهد شد. همچنین مقدار تخمینی هزینه ارسال اثاثیه به خارج از کشور نیزاز پیش از بسته بندی و بارگیری به شما اعلام میگردد.

نکته: کارشناسان با سابقه ابتکار ترابر  در مرحیه بازرسی محموله، ضمن تهیه لیست اولیه از لوازم ارسالی به خارج از کشور با توجه به حساسیت اثاثیه و ارزش کالا، نسبت به تعیین نوع روش حمل (زمینی دریایی هوایی) و همچنین نوع بسته بندی اسباب و اثاثیه (جعبه چوبی، نایلون حباب دار، گونی، صندوق و پالت چوبی و فلرزی و غیره) اقدام کنند.

 

دو: تخمین سایز کانتینر مورد نیاز برای ارسال زمینی و دریایی

در صورت حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور مانند مبلمان، پیانو، مجسمه و … به صورت هوایی بارها بر روی پالت بسته بندی میشود. در صورت ارسال با کشتی یا زمینی نیاز به بسته بندی و چینش بار در کانتینر است.

پس از اینکه بار شما مورد بازدید کارشناسی قرار گرفت، سایز کانتینر مناسب که باید اثاثیه شما داخل آن قرار گیرد و به خارج از کشور ارسال شود تخمین زده  و اعلام مییگردد. شرکت ابتکار ترابر دو نوع کانتینر 20 فوتی و 40 فوتی در صورت نیاز برای ارسال اثاثیه منزل به خارج از کشور در اختیار مشتریان خود قرار میدهد که توضیحات آن به شرح زیر میباشد.

نکته:

  • طول یک کانتینر 20 فوتی 6 متر طول و 2.35 عرض و ارتفاع تقریبی آن 2.30 مترست.

حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور - ارسال لوازم منزل به خارج از کشور

 

  • طول یک کانتینر 40 فوتی 12 متر طول و 2.35 عرض و ارتفاع تقریبی آن 2.30 مترست.

حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور - ارسال لوازم منزل به خارج از کشور

 

همچنین کانتینرهای 20 فوتی HEAVY DUTY تا 26 تن وزن اثاثیه و کانتینر های 40 فوت HIGH CUBE تا 2/60 متر ارتفاع قابل بارگیری هستند. در مواردی که به دلیل وزن و یا حجم زیاد محموله های اثاثیه امکان بارگیری بار به کانتینرهای عادی امکان پذیر نباشد می توان از کانتینرهای OPEN TOP که از بالا قابل بارگیری هستند و یا از کانتینر های FLAT RACK در سایزهای متفاووت و در شرایط مختلفی استفاده کرد.

 

سه: انجام امور بسته بندی با کیفیت استاندارد

یکی از مهمترین و حساس ترین  موارد ارسال لوازم منزل به خارج از کشور به صورت زمینی یا هوایی یا دریایی مرحله ی بسته بندی اثاثیه منزل برای ارسال به خارج از کشور  است.

حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور - ارسال لوازم منزل به خارج از کشور

 

هرگونه سهل انگاری یا خطا در انجام بسته بندی لوازم خانه و رعایت نکردن استانداردهای این موضوع ممکن است سبب آسیب دیدگی لوازم منزل شما  شده و در نهایت علاوه بر خسارت های وارده، هزینه کرایه حمل نیز به خسارت های فوق اضافه گردد.

حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور - ارسال لوازم منزل به خارج از کشور

 

 

چهار: تهیه لیست بسته بندی برای اثاثیه

از دیگر موارد حتمی که سهل انگاری در آن موجب ایرادات قانونی و یا هزینه های اضافی میشود، عدم دقت در تهیه کردن لیست بسته بندی اسباب است. تمامی لوازم بسته بندی شده باید علاوه بر شماره گذاری دقیق کالا و ترجمه به زبان کشور مقصد در لیست جداگانه ای جهت ارائه به گمرک مبدأ آماده بشود.

نکته: توجه یفرمایید که نسخه ترجمه لاتین لیست اثاثیه منزل برای ارائه به گمرک کشور مقصد حتمی است.

نکته: تمامی مراحل بسته بندی لوازم و تهیه لیست اسباب منزل برای ارسال به خارج توسط عوامل این شرکت انجام و در اختیار صاحب کالا قرار میگیرد.

 

پنج: امور سمپاشی و صدور گواهینامه های معتبر بین المللی

با توجه به قوانین ترخیص کالا در بسیاری از کشورهای دنیا تمامی اسباب و اثاثیه ارسالی به ویژه بسته بندی های چوب خام، پالت و سایر مصنوعات چوبی باید ابتدا در مبداء توسط گاز و یا قرص های مخصوص سمپاشی در درجه حرارت و مدت زمان معین سمپاشی شود و گواهی آن (FUMIGATION CERTIFICATE) توسط شرکت های معتبر دفع آفات نباتی در این  جهت صادر گردد.

اخطار:  انجام ندادن امور سمپاشی و نداشتن گواهی نامه های معتبر بین المللی در خارج از کشور  منجر به پرداخت جریمه ی سنگین در مقصد خواهد شد و بعلاوه هزینه قرنطینه و انجام امور سمپاشی نیز به هزینه های فوق بر مشتری اضافه میگردد.

در صورت نیاز همچنین تمامی مراحل فوق با هماهنگی این شرکت توسط شرکتهای مجاز و معتبر صورت خواهد گرفت.

 

شش: بارگیری بار و ارسال آن به گمرک غرب تهران و یا فرودگاه امام خمینی

 بارگیری در کانتینر و ارسال آن را به گمرک غرب تهران مرحله بعدی ارسال زمینی و دریایی است. درون گمرک هم اموری مانند بازرسی، صدور تگها، بررسی لیست و … انجام می شود.

همچنین در صورت ارسال اثاثیه هوایی، محموله اثاثیه با وانت یا خاور به فرودگاه امام خمینی به منظور پرواز به شهرهای کشور آخارج از کشور مان فرستاده میشود.

 

هفت: انجام تشریفات گمرکی و فرودگاه و بازرسی توسط سگ مواد یاب

از جمله کارهای مهمی که درون گمرک برای ارسال اثاثیه به خارج از کشور صورت خواهد گرفت، بازرسی اسباب و لوازم مخصوصا توسط سگهای مواد یاب است. پس از بازرسی اثاثیه، وسایل مجدد درون کانتینر بار زده شده و کانتینر پلمپ خواهد شد. این پلمپ کانتینر تا آخرین مرحله که تحویل بار در مقصد وجود خواهد داشت و به هیچ وجه باز نخواهد شد.

همچنین بارها از طریق اسکن های X-Ray جهت بررسی بیشتر در فرودگاه ها وگمرک ها مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

 

هشت: صدور بیمه نامه معتبر بین المللی پیش از حمل لوازم منزل به خارج از کشور

در این گام از حمل لوازم منزل به خارج از کشور مرحله بیمه نامه معتبر بین المللی برای ارسال اثاثیه به خارج از کشور با مشارکت شرکت های باربری بین المللی و شرکت های بیمه صادر خواهد شد.

نکته: بیمه نامه بار بر اساس ارزش اثاثیه شما به صورت تخمینی لحاظ میشود. یعنی از شما پرسیده می شود ارزش ریالی اثاثیه شما چقدر است. سپس با توجه به مقدار قیمتی که شما اعلام می شود، به ازای هر یک میلیون تومان ارزش کالای مربوطه، هزار تومان هزینه بیمه در نظر گرفته شده و با توجه به لیست بسته بندی اعلام شده، پیش از حمل لوازم منزل به خارج از کشور بیمه نامه صادر شده و ترجمه دقیق نیز خواهد شد.

 

نه: صدور بارنامه و تکمیل مدارک مورد نیاز برای ارسال اثاثیه به خارج از کشور

یکی از آخرین مراحل ارسال اثاثیه منزل به خارج از کشور که بسیار هم حائز اهمیت نیز مبیاشد، صدور بارنامه زمینی و هوایی برای ارسال اثاثیه از طریق مرزهای غرب کشور است. صدور این بارنامه زمینی توسط شرکتی که کانتینر و بار به آن تعلق دارد صورت خواهد پذیرفت.

 

ده: پیگیری آنلاین بار پس از ارسال لوازم منزل به خارج از کشور

این مرحله در صورت ارسال هوایی و یا دریایی اثاثیه خود، میتوانید به صورت آنلاین و از طریق وب سایت ما پس از حمل وسایل منزل به خارج از کشور  محموله را در هر لحظه رهگیری کنید. این لینک پس از ارسال بار برای شما مشتری محترم ارسال خواهد شد.

 

هزینه ارسال بار به خارج از کشور؟

 در خصوص هزینه ارسال بار به خارج از کشور برای بسیاری از مشتریان ما نکته مهم این است که بدانند هزینه حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور حدودا چقدر است. مقدار هزینه ارسال اثاثیه به خارج از کشور به فاکتورهای متفاوتی از جمله وزن بار، ابعاد بار، شهر محل ارسال بار و … بستگی دارد.

همچنین تغییرات میزان نرخ ارز و همچنین تفاوت ارزهای کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی در بازار ایران باعث شده همکاران ما نتوانند نرخ شفاف و دقیقی را برای شما مشتری عزیز در وب سایت درج نمایند. به همین منظور جهت اطلاع از هزینه های دقیق حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور میتوانید با شماره های مندرج در وب سایت با ما تماس بگیرید.

برای اعلام دقیق هزینه حمل اثاثیه به خارج از کشور، کارشناسان ابتکار ترابر به صورت رایگان به بازدید و بررسی کارشناسی اثاثیه شما می پردازند و پس از برآورد کردن مقدار بار، هزینه ها را برای حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور به شما اعلام می کنند. با این حال اگر برای کارشناسان ما امکان دسترسی به محل اثاثیه منزل وجود نداشته باشد هم جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

نکته: اگر در شهرستان هستید و قصد ارسال اثاثیه منزل به خارج از کشور( حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور ) را دارید، می توانید با خیال آسوده و تنها با ارسال تصاویر مختلف از اثاثیه ی و اعلام وزن حدودی وسایلتان به کارشناسان، یک برآورد کلی از هزینه حمل اثاثیه منزل خود به خارج از کشور انجام دهید.

 

کامنت های شما و پاسخ های ما

  1. ممنون از اطلاعاتتون دو تا سوال دارم
    اول اینکه میشه در ابتدا که در کشور مقصد جا و مکان نداریم ادرس ندهیم و بعدا از طریق مکاتبه اینکار رو بکنیم
    دو اینکه بفرض پر شدن یک کانتینر ۲۰ فوتی با وزن متعارف هزینه ارسال تا استرالیا چقدره ؟نمیخوام مزاحم همکاران بشم برای تخمین قیمت

    1. سلام جناب ابراهیمی
      ممنون از حسن نیت شما نسبت به اینکه فرمودید نمیخواید برای تخمین قیمت تماس بگیرید. حقیقت این هست، چون کامنت ها برای طولانی مدت اینجا خواهند بود، ما امکان درج قیمت در اینجا رو نداریم. چون به دلیل نوسانات دلار و همچنین نزدیک بودن به تحریم ها امکان تغییر اونها وجود داره.
      از طرفی ما برای قیمت دادن به کمی اطلاعات بیشتری از شما هم احتیاج داریم. کما اینکه بتونیم گزینه ارزان تر و سریع تری برای حمل بار به خارج از کشور به شما معرفی کنیم.
      برای همین هر زمان که فرصت داشتید با همکاران ما تماسی برقرار کنید.
      فکر میکنم این بهترین راه باشه.

  2. باسلام . می خوام کل لوازم زندگی رو ببرم استانبول ولی شنیدم اثاثها رو وقتی تو گمرک چک می کنن میزنن به این طرف و اون طرف و کلا لوازم داغون می شه و نکته بعدی اینکه در استانبول تو گمرک بار خالی میشه و یه هزینه مجدد باید پرداخت کنم تا اثاث به درب منزل برسه؟ اینها تا چه حدی صحت داره؟ لطفاً واقعیت رو بفرمایید

    1. سلام
      اینکه وسایل رو درب و داغون میکنن جدا صحت نداره. معمولا بسته بندی های ضعیف در طول فریت آسیب میبینه اما اینکه در گمرک همچین کوتاهی کنند نیست. برای همین هست که ما همیشه توصیه میکنیم بسته بندی ها رو با دقت انجام بدید و در صورتی که تجربه ش رو ندارید بسته بندی رو به ما بسپارید.
      در خصوص هزینه ای که فرمودید این طور میشه گفت که مثل هر کشور دیگری وقتی شما بار رو از گمرک تحویل میگیرید برای حمل به درب منزل بایستی هزینه رو خودتون پرداخت کنید. مگر اینکه پیش از این از ما خدمات Door to Door رو گرفته باشید که در این صورت هزینه تحویل تا درب منزل رو قبلا پرداخت کردید و نیازی به پرداخت این هزینه در مقصد ندارید.

  3. سلام
    خسته نباشید
    هزینه ارسال مبل استیل ۹ نفره به اتریش چقدر میشه
    یه ۳ نفره داره و ۴ تا یک نفره و دو تا میزبان با یه جلو مبلی و دو عدد عسلی

    1. درود محمد عزیز
      به دلیل نوسان در قیمت کشتیرانی و شرکت های هواپیمایی و تغییراتی که اعمال میکنند، متاسفیم که نمیتونیم قیمت ها رو در وب سایت درج کنیم.
      اما هر زمان که با دفتر تهران تماس بگیرید و یا از طریق واتسپ برای ما پیغامی بگذارید هزینه ها به طور شفاف به شما اعلام میشه.
      در خصوص ارسال مبل محدودیت و مشکل خاصی وجود نداره و خوشحال میشیم در این زمینه کمک تون کنیم.
      در خصوص بسته بندی بار هم مشکلی نیست و انجام میشه.

    1. سلام
      در خصوص هزینه ها بستگی زیادی به نوع و میزان بار شما داره.
      برای همین بهتر است با تماس به دفتر ما در تهران از مشاوره رایگان همکاران ما استفاده کنید.

  4. باسلام : به دلیل فروش منزل و عدم امکان خرید مجدد به ناچار بایستی وسایل منزل به نحوی جمع آوری و بسته بندی بشود که حداقل برای بیش از یکسال در محلی نگهداری شود که البته تزریق مواد نگهدارنده و همچنین گذاشتن مواد شمیائی برای جلوگیری از پوسیدی یا ورود حشرات موزی از جمله مواردمهم مورد نظر است آیا این امکان و تسهیلات از سوی آن شرکت وزین برای این قبیل مشتریان همانند ما فراهم است . استدعای تماس و پاسخ دارم . باتشکر

  5. سلام خسته نباشید
    ببخشید ارسال کتاب یا لباس زیاد یا وسایل آشپزخانه (ماشین لباسشویی و یخچال) و دشک امکان داره و آیا در گمرک مشکلی براش پیش نمیاد؟ راستش من میخوام تقریبا کل زندگیمو ببرم اتریش و از سر یه سری وسایل شخصی قدیمیم نمیتونم بگذرم حس نوستالژی برام دارن این امکان پذیره که تقریبا همشو ببرم؟ ماشین چطور؟ اصلا بهتره ماشینمو اینجا بفروشم اونجا ماشین بخرم یا نمیصرفه حملش کنم؟ خیلی استرس بارمو دارم. ممنون

  6. سلام،
    آیا شما همین خدمات را بصورت معکوس هم ارائه می دهید؟ یعنی اگر بخواهیم وسایل منزل را از استرالیا به ایران بفرستیم، شما امکان ارائه این سرویس را دارید؟

    1. سلام
      بله همجین امکانی برای ارسال بار از استرالیا به ایران وجود داره.
      میتونید از طریق واتسپ اطلاعات بیشتری از میزان بار ارائه کنید تا بتونم بهتر کمکتون کنیم.

    1. سلام جناب غفاری، بله. ارسال بار به سوئد هم جزو خدمات شرکت ما میباشد

  7. با سلام.
    لطفا بفرمایید که آیا امکان حمل وسایل منزل از کشور پرتغال به ایران برای شما وجود داره؟ و اینکه برای انجام این کار چه شرایطی وجود داره و وسایل حتما باید کارکرده باشند؟ آیا برای وسایل و اثاثیه منزل خودمون به ایران هم باید مالیات و عوارض گمرکی پرداخت بشه یا معاف هست؟
    کلا خواستم بدونم با توجه به مجموع شرایط و هزینه های احتمالی و قیمت خرید وسایل منزل در ایران آیا حمل وسایل فعلی منزل از پرتغال به ایران بصرفه هست یا خیر؟

    با تشکر

    1. سلام جناب بهروزیان وقت شما بخیر
      متاسفانه درحال حاضر برای بارهای تجاری و زیاد واردات انجام میدهیم.

  8. با سلام و احترام
    سوال اول . برای انتقای اسباب و اساسیه به کشور انگلستان هم خدمات دارید؟
    دوم . برای انتقال اساسیه چوبی مثل مبلمان و غیره از طرق هوایی انجام میشه؟
    سوم . در شهر اصفهان کارشناس برای بازدید دارید که بیاد و برآورد هزینه بکنه؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله درحال حاضر امکان بار به انگلستان نیز داریم. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  9. سلام و احترام
    سوال اول . خدمات باربری به کشور انگلستان هم دارید؟
    دوم . اسباب چوبی مثل مبلمان و غیره بصورت هوایی انجام می شود؟
    سوم . در شهر اصفهان کارشناسی هست که بیاد و برآورد قیمت بکنه و راهنایی کنه برای بسته بندی؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله خدمات باربری به کشور انگلستان نیز داریم. لطفا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و یا در واتساپ پیام بگذارید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  10. سلام عرض میکنم
    من حدود ۱۰ کارتون دارم که فقط وسایل شخصی مانند کتاب، ظروف اشپزخانه و لباس میباشد. لطفا بفرمایید که بهترین و با صرفه ترین انتقال به آمریکا چه میباشد.
    تشکر

    1. سلام جناب نوری وقت شما بخیر
      این بستگی به این دارد که به کدامیک از شهرهای آمریکا میخواهید ارسال کنید.لطفا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و یا در واتس اپ پیام بگذارید تا همکاران شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *